Ako sa pripravujem do školy ja?

9/01/2014

Ahojte, dnes by som chcela tento článok venovať všetkým, ktorí idú zajtra tak ako ja do školy. Či už začínate navštevovať strednú školu alebo pokračujete na základke či strednej, to je v podstate jedno. Samozrejme, je rozdiel medzi strednou školou a základnou a aj pocit, keď meníte školu alebo nastupujete zo ZŠ na SŠ. 
Viem, že keby som chcela týmto článkom dodať odvahu minulým deviatačkam, tak to robím neskoro a takýchto článkov si prečítalo na iných blogoch už veľa a môj by bol o tom istom a nedočítali by sa asi ani nič nové len možno inými slovami. :D Preto tu nebudem nič také písať, pretože ja sama vám k tomu nemám extra čo povedať. Na strednú školu som išla s tým, že som robila skúšky s mojou bývalou spolužiačkou so základky (prestúpila som na inú základnú a tam som išla tiež s jednou, ktorú som spoznala už týždeň pred nástupom takže aj tento "vstup" bol príjemnejší a nie taký hrozný) a kým prišiel 2. september, dozvedela som sa, že ide aj druhá bývalý spolužiačka, s ktorou sme sa čakali pred školou a spolu sme si aj sadli. Preto som sa nástupu nebála a teda ani druhých ľudí. Potrebujem poznať aspoň jedného človeka, aby som sa nebála, aby som bola v pohode. Takže vám nemôžem dať žiadne rady, aké pomohli mne. Jediné čo - usmievať sa a nerobiť si z ničoho ťažkú hlavu. Ja nie som z tých, ktorí sa začnú hneď s každým rozprávať ale potrebujem čas si na ľudí zvyknúť a potom sa rozhovorím. :D To je môj problém a preto vám ani ja nijak pomôcť neviem. :) 



Pridám sem ale niekoľko bodov, ako sa pripravujem do školy každý rok už niekoľko rokov. Nie sú to žiadne tipy, pretože polovička z vás má už svoje zaužívané a ja nikomu nechcem niečo vtĺkať do hlavy, že takto je to dobré a takto to rob, pretože takéto články aj nemám vôbec rada. Ak ale neviete prísť na to ako/prečo, čítajte a možno si niekoľko "tipov" pridáte do zoznamu "Do It Before School Starts" do budúceho roka, pretože na toto už je neskoro. 

Ako sa teda pripravujem do školy ja? Ako prvé by bolo asi dobré napísať, že školu začnem vždy riešiť približne posledný týždeň prázdnin, niekedy trošku neskôr a to tak, že:

  • vyhádžem si všetky zošity (nové, z minulých rokov) a učebnice (pracovné zošity a všetko čo sme na konci roka dostali alebo nám ostalo z minulých rokov) a spravím si poriadok v poličke/skrinke (hocikde kde ich máte). Vždy si roztriedim, ktoré zošity sa mi ešte oplatí použiť (ak to nespravím už na konci školského roka) a z ktorých čisté papiere vytrhnem a použijem na "šmiráky". 

  • spravím si poriadok v šuflíku na pracovnom stole, kde mám pravítka, prázdny peračník, rôzne papieriky a potreby do školy, no väčšinou sa mi tam za celé prázdniny dostanú veci čo tam nemajú byť alebo je tam totálny chaos, takže si ho upracem a zistím, čo mi chýba.

  • vždy, vždy už asi od detstva si vysypem celý stojan na perá a skúsim všetko čo tam mám, či mi píše a ako dobre a ak nie, tak to vyhodím a zistím, koľko pier mám alebo zvýrazňovačou a tie pekné perá a tie, s ktorými sa mi najlepšie píše si odložím do peračníka, ktorý vytiahnem až v druhý školský deň, kedy sa začína pomaly učiť (ešte stále som si nezvykla, že sa prvý týždeň ešte stále nezoznamuje so školou po dvoch mesiacoch ale sa hneď nabehne na tvrdý režim :( ).

  • keď si toto všetko upracem a teda aj zistím, čo nemám a čo mi chýba - idem s mamou do obchodov a nakúpime potrebné veci aj pre sestru, ktorá toto ale vôbec nerieši a začne si pýtať veci až počas prvého týždňa, kedy ja dokupujem len posledné zošity ak mi nejaký špeciálny treba. :D 

  • ak už mám všetko nakúpené, upracem si celú izbu, ktorú mám o pár dní znovu zabombardovanú šatstvom a zbytočnosťami alebo taniermi či inými zabudnutými vecami, ktoré majú byť úplne niekde inde. :D Väčšinou mi to nevydrží dlhšie ako dva dni a musím upratovať znova. Ale vždy, vždy, musím mať upratanú izbu pred 2. septembrom! :) Tak isto si upracem aj stôl a zostane na ňom iba to hlavné. :) 


Viac sa nepripravujem v tom týždni. :) Všetko ostatné nechávam na ostatné dni. Deň pred školou (čiže dnes) sa hodím do úplnej pohody, všetko čo som hore vymenovala si ešte raz zbežne prejdem, či je tak ako má (ak by som nemala pretriedený stojan na perá tak by som bola nervózna) a pred večerom si ľahnem do vane, umyjem sa, vyčistím poriadne pleť, vytrhám obočie tak, aby som nemala ani jeden chlp navyše teda porobím všetko z týchto dievčenských veci, nachystám si všetko čo si do školy oblečiem, nachystám si kabelku a veci, čo do nej dám a idem spokojne do postele a pustím si seriál. :) 


Som zvedavá, aký bude tento školský rok, maturujem zo slovenčiny a literatúry tak to bude zaujímavé. Tak isto budem mať tento rok aj prax. Bude to pestrý rok - vrátila sa nám spolužiačka z výmenného pobytu a nastali nejaké zmeny na škole. :) Vám všetkým prajem príjemný vstup do nového školského roka a čitateľkám z Česka druhý deň. :D 

Do akej triedy idete/ste? Aký bol váš prvý deň v škole, čo hovoríte na nových spolužiakov? Napíšte mi či sa do školy tešíte a na čo alebo na čo konkrétne nie. :) 



You Might Also Like

8 komentárov

  1. Máme podobný způsob přípravy do školy :) Mě letos čeká obhajoba ročníkové práce...jsem na sebe zvědavá jestli zvládnu půl hodiny mluvit na dané téma před plnou aulou. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tento rok máš posledný rok? aký máš odbor? :) to by som ja asi nezvládla :/ :D

      Odstrániť
  2. ja tiež robievam to isté :) a bohužial ma čaká maturita :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak veľa šťastia teda, aj ja si to tento rok okúsim aké to je :D

      Odstrániť
  3. Druhý rok na střední škole. V životě jsme neměla tak línou náladu jít do školy, jako dneska. Už teďka mám plnou hlavu úkolů, starostí, nervů z písemek, ale i přesto doufám, že tento rok bude úspěšný:/:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to dúfam aj ja :D tak mne sa prvý deň vždy chce ísť, pretože sa pekne oblečiem, namaľujem a idem čistá nová :D väčšinou si oblečiem šaty, ktoré som si cez leto kúpila :D

      Odstrániť
  4. Já jsem teď v prváku na gymplu a mám stejný problém - nedokážu prostě sama od sebe mluvit, nebo jak to říct:D Musím si na ně nejprve zvyknout..

    OdpovedaťOdstrániť

Štatistika

Kontaktujte ma

Meno

E-mail *

Správa *