Vianoce u nás & darčeky

12/26/2014

Ahojte, dnes som si konečne našla čas na vytvorenie tohto príspevku. Možno ho ale budem písať na viackrát, pretože musela som dnes všetky darčeky pofotiť, a ešte musím spísať tento článok medzi návštevami, ktoré k nám tento rok chodia. Minulé roky sme chodili do Pezinka za rodinou my, ale tento rok prídu oni. Včera sme mali plný deň, takže som nemohla vydať tento článok už vtedy ako som najprv plánovala. :) Tak snáď už sa mi ho podarí dnes vydať a vy si ho môžte prečítať v 2. sviatok vianočný! :) 

Ako prvé je tu tento gif, ktorý som vytvorila zo všetkých fotiek, ktoré som nafotila na mobil počas Štedrého dňa. V poslednom okienku môjho adventného kalendára som totiž mala úlohu, že mám fotiť celý deň. :) Takto si teda môžte pozrieť ako plynul môj vianočný deň. Aj vám to v skratke napíšem, aby to bolo lepšie. :) Všetky fotky tam ale nie sú.


Ráno som vstala ani neviem popravde kedy, šla sa umyť a prezliecť. My sa zvykneme sprchovať a hlavu umývať ak treba pred večerou, kedy sa aj pekne oblečieme a dovtedy sme v pohodlnom oblečení. Ja obvykle v starom a špinavom. :D Poriadne sa najeme a držíme celý deň pôst. Minulé roky som to nezvládala a uštipla som si trošku z koláča potajomky ale tento rok som to vydržala! Yey! Následne ozdobujeme stromček. (Pre vysvetlenie prečo tam je Day before Christmas: deň pred tým sme zrezali môj stromček, ktorý bol posadený pred prvým polrokom môjho života. Sú tam preto aj fotky ako sa zrezával a ako je postavený v obývačke. Chcela som to tam dať. Inak všetko pred tým aj potom je už z 24-tého. :)) Tato dá sviečky a ja so sestrou všetko ostatné. Je to taká tradícia, že vždy ja so sestrou, tato dá len hviezdu a vždy to robíme ráno. Keby sa to zmenilo, tak by som to asi neprežila. :D Potom už len pozeráme rozprávky, pomáhame mame ak treba s večerou ale väčšinou to zvláda sama a my upratujeme dom.

Po obede sa vyberieme zobrať večné svetlo z kostola. Akurát fúkalo a modlili sme sa aby sme prišli domov aj so svetlom a zvládli sme to. Až 100 metrov od domu zafúkal silný vietor a sviečka zhasla. Museli sme sa teda vrátiť ale to už som šla autom. Vždy sa potom s večným svetlom stavíme u babky a dedka, ktorý žijú vedľa nás.

Tento rok ma prišiel pozrieť aj môj. Prikázala som mu, aby zaobstaral imelo a prišiel mi dať na Vianoce aspoň taký darček, keď už som od neho dostala na začiatku decembra. Nakoniec prišiel ale fotku sme si nespravili, pretože prišiel iba na chvíľu (aj to utiekol od povinností) a ako vždy, znova ma nenapadlo, že mám mobil vo vačku a venovala sa jemu. :D Vystískal ma a z imela nebolo ale nič. V ten deň (alebo pred tým?) mu ho otec vyhodil omylom niekam na zem (už si to presne nepamätám), on ho prešiel autom a doniesol mi imelo len s jedným malým lístočkom. Nič z neho v podstate neostalo len halúzky a to som odmietla. :D Pretože podľa mňa na pravom imele majú byť listy a aj tie bobuľky. :D

Večeriame o 17:00, keď vyjde prvá hviezda no tento rok sme ju našli už o pol piatej, tak sme jedli skôr. Pred tým sa všetci pekne oblečieme, samozrejme. Ja som zvolila tento rok čierne krátke šaty s čiernou priesvitnou blúzkou pod ne. Všetko ostatné som zladila do zlata, kedže blúzka mala zlaté flitre. :)

Každá rodina má iné zvyky na Vianoce a to isté platí aj pri štedrovečernom stole. My dávame pod obrus peniaz, obvykle len pár centov alebo euro, aby sme nemali po celý rok núdzu o peniaze. A čo sa týka jedla? U nás vedie každý rok hríbová polievka, pstruh a k tomu zemiakový šalát. Ten sme mali tento rok prvý krát, keď sme boli menšie sme jedli k tomu vždy hranolky. Vlastne tak sme jedli ešte aj minulý rok. :D Po tomto si dávame vždy oblátku s medom, korením, cesnakom, jablkom a orechom, aby sme boli po celý rok zdravý. Tento rok som s tou kombináciou nemala taký veľký problém ako minulý rok. Asi rastiem. :D Neviem ako u vás, ale u nás vždy stavia od stola iba jeden človek a na začiatku pred jedlom si vždy prečítame z Biblie o Kristovom narodení.

Po večeri nám Ježiško prinesie darčeky pod stromček ale aj pod malý stromček, ktorý máme so sestrou v izbe. Tam sú darčeky od nás, dcér. :D Potom ideme vedľa babke, tam sa porozprávame, dáme si ďalšie oblátky, pozrieme si darčeky a ideme všetci k nám a vybaľujeme darčeky u nás. :) A potom už len sledujeme rozprávky a jeme, jeme, jeme a jeme až do polnoci, kedy zvykneme ísť spať. :D

Tu sú darčeky, ktoré som kúpila pre tata, mamu a dedka s babkou. :) Tento rok som chcela potešiť aj babku s dedkom, tak som im kúpila aspoň takéto mydlo na celé telo s morskými riasami. :) A našim niečo drahšie, čo ale nebolo moc drahé, kedže to je také minu balenie. :)




A tu už sú darčeky, ktoré som dostala ja. :) A na konci jedno spoločné so sestrou. :)

Dve mäkučké podušky, na ktorých momentálne ležím na zemi. :)


Zelený uteráčik, čapicu od sestry, ktorú som si vybrala sama a nutne svoju vlastnú potrebovala, a knihu s venovaním. :) 



Drevenú krabicu, na ktorej je moja fotka, za ktorú sa asi najviac hanbím a do ktorej si uložím všetky veci na DIY alebo na tvorenie. :) A ešte poukážku 40 € do 4-roch obchodov, čo hneď v pondelok využijem na boty a niečo z H&M-ka. ^.^


Takéto ponožky, ktoré extra vianočné nie sú ale aj zároveň sú. :D 


Takéto pekné hnedé teplučké nadkolienky. Chcela som čierne ale tieto sú tiež fajn. :) Už len trochu schudnúť zo stehien, aby mi toľko nevytŕčalo. Inak, dosť sa mi odlišujú stehná takto. :D 


Ročné predplatné Evy, takže sa teším! :D 


Od kamarátky som dostala takúto "kapsičku", ktorú som si sama vybrala ale mysleli sme si, že to je proste na bižutériu do kabelky, aby sa nepoškodila alebo tak. Nevšimli sme si totiž, že na obale bolo napísané manikúra. :D Ale toto sa mi pekne zíde, aspoň mám svoje cvakačky. :D A voňavka od Oriflame od krstnej. :)



A nakoniec ešte spoločný darček pre mňa a pre sestru, ktorý sme chceli ako jediný a najviac - nový foťák s kamerou a ja som chcela ešte aj statív, tak už to máme doma! Všetky tieto fotky boli fotené ním (takmer). :) Máme Nikon COOLPIX P6OO. :) 


Dnes príde ešte jeden ujo a s ním aj darček a to keď tak uvidíte na Fb stránke. :) Pripájam ešte fotky výzdoby, stromčeka a tak celkovo. :) Majte sa krásne a ja sa čo najskôr zasa ozvem. Dnes idem na Štefanskú, zajtra od obeda mám plno - ideme na bowling s kamarátkami tak môžte čakať nejaké fotky zasa. :) Užite si sviatky a pochváľte sa, čo vám urobila najväčšiu radosť. 








Dnešné ráno ^.^




You Might Also Like

8 komentárov

  1. ahoj:) prosim ta odporucila by si mi nejake tri fakt dobre slovenske blogy ktore mas rada? Chcem nejake originalne a kvalitne na ktore sa fakt dobre pozera :) dakujem!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 3 ti odporučiť neviem, neviem čo rada čítaš a tak :) ale ja osobne najradšej čítam a nikdy neohrdnem článkom od Lindy :) http://lindatayllor.blogspot.sk/

      Odstrániť
  2. Krásne fotky ! Podobné zvyky máme aj my ale to s tým svetlom som nepočula ešte.. Nevadí vyskúšame nabudúci rok :D Prosím ťa kde si robila ten gif? (stránka)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono je to vlastne betlehemské svetlo, čo sa do celého sveta roznáša :) aspoň teda by to malo byť naozaj pravé :) býva v kostole a ďakujem :) a ja mám na toto program stiahnutý PhotoScaoe, kde sa dá aj iné upravovať :)

      Odstrániť
  3. Super, pekné fotečky a aj darčeky ;) Prajem ti krásny zvyšok sviatkov ;)
    http://bynicka.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Moc pěkné dárky jsi dostala :) A fotky jsou krásné :)

    OdpovedaťOdstrániť

Štatistika

Kontaktujte ma

Meno

E-mail *

Správa *