I´m still alive

6/17/2015

Ahojte baby, dnes som sa konečne dostala k tomuto článku, kde zhrniem asi posledný mesiac. Čo sa so mnou dialo, kde som bola, čo som robila a prečo som hlavne neprispievala ničím na blog. Viem, že posledné mesiace to tu stráca na úrovni článkov (alebo skôr len kvantite) a mňa to veľmi mrzí. Preto tento článok berte ako ospravedlnenie za to všetko a ja dúfam, že odteraz tu toho bude viac a častejšie. Až na pár dní, kedy idem na školský výlet, ale o tom už nižšie medzi fotkami. :)



Už som pár krát spomínala, že ma tento rok čakala maturita a písomné skúšky som zvládla na 2, z čoho som bola dosť vytešená, no ústnych som sa dosť bála. Skúšky som mala 4. júna a pred tým som mala 2 týždne prax. Zo začiatku som mala v pláne učiť sa každý deň do nemoty, čítať si to, naozaj sa to učiť ale po dvoch dňoch ma tak strašne boleli oči a hlava, že som si dala dva dni prestávku a potom to zľahka čítala. Hlavne, aby som vedela obsahy diel. S kamarátkou sme sa stretli deň pred maturitou (odpovedali sme ten istý deň) a prebrali sme slovenčinu. Teda nie celú, pretože sme čas zakecali tým, ako sme sa učili-neučili a čo všetko nevieme a vieme. :D

V deň maturít, som nevedela nájsť miestnosť, kde sa pripravujeme, pretože som si myslela, že sa pripravujeme v jednej malej, kde je koberec, ale celé to bolo naopak. Bála som sa, že si vyberiem blbú otázku, o ktorej nebudem vedeť nič porozprávať, bála som sa, že bude ťažká slovenčina a nebudem vedieť nič, že nebudem vedieť hovoriť a že sa budem veľa potiť.
A ako to dopadlo?

Vybrala som si celkom ľahkú otázku, aj keď to nebola jedna z tých, ktorú som chcela. Vybrala som si Kukučína, Timravu a Tajovského a povedala som všetko čo som vedela k dielam a hovorila by som to aj inak a viac keby ma učiteľka nezastavovala a nekládla mi stále otázky. Proste to ma štvalo a keď som povedala, čo dostával Mlieč za prácu, o 5 minút na to sa ma to spýtala. Proste to chcela ešte raz. Potom sme nestíhali a slovenčinu sme rýchlo prebehli a ja som bola už v takom strese jak chceli to to a to, že som nevedela v sekunde určiť pád podstatného mena, aký je ďalší slovný druh či kde sa ešte používa v živote opisný slohový postup. Proste katastrofa, ale aj napriek tomu som vyšla šťastná, že určite dostanem 1, 2.

Volala som hneď mame ale moja radosť čoskoro opadla, ako sme sa dozvedeli výsledky. Dostala som 3, pretože som najľahšie veci nevedela. A to fakt nechápem, preto potom spolužiak dostal tú istú známku z literatúry ako ja, keď po tom, čo nám hovoril, že ako to obkecal by som mu ja dala aj 4. Ale tak... radšej sa k tomu už nevyjadrujem, pretože som nebola nadšená, ale ako sa hovorí - sprostí majú šťastie a nie každý úspešný musí mať vo výsledkoch samé jednotky. :D

Mám to za sebou, zvládla som to, slovenčinu už budúci rok mať nebudem ani literatúru, a poznámky môžem niekomu dať, predať alebo vyhodiť. :D


Pred maturitou som písala ešte prácu z praxe, z ktorej som bola nešťastná tiež, pretože som robila len s objednávkami, príjmovými a výdavkovými dokladmi, dodacím listom a nič extra viac a z toho napísať 5 strán bola fuška. Nakoniec som napísala len 4, nejak to "obkecala" a dostala 1. Písala som ju na deke vonku práve v dňoch, kedy bolo najviac teplo a bolo to asi jedno z najlepších rozhodnutí. :D





Chodila som tak isto za posledné týždne na korčule, kým ešte nebolo také veľké horko cez deň. Dala som si trasu do okolitých dedín, čo znamená približne pol hodinku. Nohy a boky ma boleli, ale stálo to zato a už sa teším, kedy pôjdem nabudúce. Na fotkách vidíte Budmerický kaštieľ, ktorý sa teraz opravuje. :)

Milujem prírodu. Začala som uvažovať o tom, že sa asi nechcem presťahovať priamo do mesta na stálo. Chýbala by mi takáto príroda. To, že keď vyjdete za dom, máte tam lúku, že za 10 minút, môžte byť v lese a že je všade okolo vás zeleň. Jasné, aj v meste je zeleň, parky a iné vymoženosti - hlavne tie čo sa týkajú zábavy, jedla, obchodov a rôznych iných výhod. Ale príroda a takýto kľud má tiež svoje výhody. 




Počas týchto dní som pár dní doma varila (rozumej aj obedy a večere) a obľúbila som si na raňajky pancakes s jahodami, ktorú sú už domáce. Posypané kokosom a poliate medom. Najlepšia kombinácia. :) 


Našla som si brigádu. Nie je to to, čo som chcela, ale na začiatok to stačí a tak isto aj na nejaký ten príjem cez prázdniny. Bola som 3 krát na záučbe a nie je to med lízať, ale nie je to ani smolu lízať. :D Som však rada, že som našla niečo, kde ma zobrali, pretože kam som volala/písala, tam sa mi neozvali. :) 

V júli som tam len 4 krát (jedine, že by zavolali, že niekoho potrebujú) a v auguste sa ešte uvidí, no to tam chcem byť určite častejšie, kedže si musím nahnať aj hodiny. :) 



A čo ma čaká najbližšie? 

Tento týždeň sme dopísali posledné známky, všetko máme uzatvorené a piatok odovzdávame knihy, čo znamená, že už sa dva tri dni iba hráme pexeso a uno. :D V piatok by som mala ísť stanovať (alebo si prinajmenšom ísť oddýchnuť s mojím niekam a osláviť jeho skúšky, kedže tento rok končí) a v sobotu je v Trnave Ekofest, na ktorý idem s kamarátkami. Veľmi sa tam teším! Idete aj vy niektoré? :) 

V stredu budúci týždeň odchádzame s triedou (iba časť) do Berlína, no ešte pred tým sa stavíme v Drážďanoch (vôbec sa mi nepáči ako sa to píše by the way). Už sa nemôžem dočkať. Beriem si foťák samozrejme, čiže fotky môžte čakať už v pondelok, kedy máme riaditeľské a ostávame doma. :)

A aký mám plán na leto? Idem na 3 týždne do Grécka na menšiu brigádu jednorázovú, budem brigádovať tu na SVK a stanovať, piť, užívať si život, cestovať a leňošiť. :) 


Čo plánujete na leto vy? :) 

You Might Also Like

8 komentárov

  1. Máš krásnou číču :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/06/recenze-belcura.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekné fotky :) Ja plánujem byť doma a oddychovať :) Možno skočím len na nejaké kúpalisko :)

    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj tak je dobre :) niekedy dokonca omnoho lepšie, žiaden stres z cestovania :) tak pekné prázdniny :)

      Odstrániť
  3. aj ja som chcela ísť na ekofest, ale nevyšlo :) uži si!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bolo fakt super a je škoda, že si nemohla.. snáď budúci rok,verím, že to bude ešte lepšie :)

      Odstrániť
  4. Tvůj kocourek/kočička vypadá úplně stejně, jako kdysi vypadal ten můj :)
    http://janetsonrisa.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to kocúr :) na dedine máme ešte jednu takú podobnú a až neskôr zistím, či je to naše alebo nie :D

      Odstrániť

Štatistika

Kontaktujte ma

Meno

E-mail *

Správa *