5 filmov, ktoré stoja za to si pozrieť

8/01/2015

Ahojte, dnes po krátkej odmlke sa k vám znovu hlásim a tentoraz trošku s iným článkom na aký ste na mojom blogu zvyknuté. Dávnejšie som napísala článok s mojimi obľúbenými seriálmi a teda aj tie, ktoré odporúčam. Dnes som si povedala, že napíšem taký istý, ale tentoraz filmy, ktoré stoja za pozretie. Okrem práce a možnosti byť pri vode tak isto pozerám filmy a seriály na skrátenie času.
Ani neviem ktorým mám začať, pretože sa mi ťažko určuje ktorý je lepší alebo tak. Preto začnem proste pri jednom z nich. Ale ešte pred tým by som chcela spomenúť dva seriály, ktorých jedna časť trvá tak ako jeden film, preto to sem môže tak trochu patriť, nie? :D A keby aj nie, proste ich chcem spomenúť.

Pred takým rokom možno viac sme s mojím pozerali vojnový seriál The Pacifik a prednedávnom sestra natrafila na seriál s tým istým motívom len sa bojovalo na inom mieste a v inom čase a to Bratstvo neohrozených (aneb Band of Brothers). Jeden aj druhý je natočený tak isto - historické fakty, vtipné momenty, samozrejme aj smutné, ktoré vás doženú k slzám. Ja dejepis moc nemusím a tak isto si ani nepamätám učivo, kde sa preberala 2. sv. vojna a preto neviem všetky podrobnosti, nenávidím roky a preto si ani zrejme stále neviem zapamätať kedy začala a skončila (čo je smutné, ja viem, don´t judge me), ale toto dostalo mňa, dostane to aj vás. Nikdy pred tým som ani vojnové filmy nepozerala, ale toto je si myslím určené pre všetkých. Pri Band of Brothers dokonca vystupovali na začiatku každej časti vždy s krátkym preslovom tí „hlavný hrdinovia“. Na konci taktiež a to je ďalšie plus čo zdvihlo latku tomuto seriálu. Okrem toho za týmto seriálom stojí Tom Hanks a Steven Spielberg, čo je úžasná kombinácia a ani sa nečudujem, že to je tak dobre spracované. Celý príbeh sa točí okolo roty E 506 od začiatku ako sa zoznámili až po koniec vojny.




Ako ďalší s tou istou tématikou a teda vojnový seriál je Unsere Mütter, Unsere Vater, ktorý pozostáva z troch častí a je to teda nemecký seriál. Je o piatich kamarátoch, z ktorých jeden je žid, jedna chce byť slávna speváčka, dvaja bratia, ktorí idú do vojny a jedna zdravotná sestrička. Iba jeden z nich už na vojne bol a ostatní pomaly zisťujú aké naozaj to je. Je zachytený život všetkých ako sa cez vojnu zmenili, ale hlavne ich život a ako skončili. Nakoniec prežili len traja. Žid, sestrička a jeden z bratov. Dva milostné príbehy, zajatie, vraždy, vojna,....Najprv sa mi to nechcelo pozerať, pretože ma to už na začiatku neoslovilo, ale pozrela som si to až po Band of Brothers, takže som bola navnadená na tento druh filmu. Nakoniec musím povedať, že by bola škoda nepozrieť si to. Bolo to krásne, kruté a hlavne smutné. Tiež som si pri tomto poplakala - hlavne na konci, keď sa osud všetkých vykryštalizoval.



A teraz už ideme konečne na filmy. Jeden z tých starších, ktoré nie sú práve novinkami by som spomenula The Imitation Game, alebo inak Kód Enigmy. Chcela som si to pozrieť dávnejšie, ale akosi som sa k tomu nedostala a časom som na to úplne zabudla. Keď som ale bola tu, a dopozerala som vyššie spomenuté seriály, začala som si sťahovať dopredu filmy. Spomenula som si chvalabohu aj na tento. Zhodou okolností, v tú dobu som čítala knihu, ktorú som tu našla čo bola úplná náhoda, pretože som potrebovala nejakú knihu, v ktorej budem lisovať kvetiny pre mamu. Siahla som po jednej knihe  a zistila som, že je po slovensky. Všetky sú tu po nemecky, pretože som tu s Rakúšanmi a nie so Slovákmi. V tej knihe sa hovorí okrem iného aj o kódovaní a šifrovaní a je tak spomenutá história všetkého tohto aj so spomínaným Turingom, ktorý je hlavnou postavou v tomto filme. V knihe bolo o ňom spomenuté v podstate všetko to, o čom bol aj tento film, takže keď som ho pozerala, už som tušila kto je to zač a o čo tam ide. Jediné čo ma na filme trošku zaskočilo bol fakt, že som si myslela, že tam bude väčšia zápletka - proste, že bude mať väčší problém s vyrobením „počítaču“, ktorý rozlúšti tie správy. Ale aj napriek tomu to bolo super a Benedict Cumberbatch (Sherlock) sa mi začal po tomto filme omnoho viac páčiť. V Sherlockovi ma vôbec nezaujal. :D


Ďalší neuveriteľne dobrý film - a asi ten najlepší a najemotívnejší z týchto všetkých, ktoré spomeniem je The Theory of Everithing, alebo po slovensky Teória všetkého, ktorá je vlastne životný príbeh o Stephenovi Hawkingovia jeho žene Jane (nenávidím, keď tam musím pchať ový a ová a všetky tieto písmenká navyše). Celú hodinu a pol som takmer vkuse plakala. Na konci ma tak boleli oči, že by som si najradšej pospala, ale bohužiaľ, nemohla som si to dovoliť. Od prvého momentu, čo spadol a zistili mu chorobu, to bolo veľmi emotívne. Herec bol úžasný, hudba tiež, ale hlavne ten príbeh. Na konci ako spomenuli, že to bolo natočené podľa knihy, ktorú napísala jeho žena (tá s ktorou aj napriek chorobe splodil 3 deti a ktorá mu zachránila život a možno práve kvôli nej prežil dlhšie ako mu bolo povedané), som dostala chuť tú knihu nájsť a prečítať si ju. Kamarátka mi vravela, že to je úžasný film, pri ktorom plakala takmer nonstop a že stojí zato si to pozrieť, ale netušila som, že až takto. Ten kto to nevidel a stále to odkladá či o tomto vôbec nepočul, určite si bežte to stiahnuť či pozrieť online. Fakt to stojí za to. 




A ako posledný film tu mám The Age of Adaline, alebo inak Navždy mladá. Je to trošku iné od všetkých týchto filmov, omnoho ľahšie, ale veľmi sa mi to páčilo. Na tento vás nenabádam tak ako na vyššie spomenuté, pretože tie hore sú teda omnoho lepšie, ale tak či tak si myslím, že to je dobrý film. Jednoduchý dej, príjemný na ukončenie ťažkého dňa, kedy si chcete pozrieť niečo ľahké a romantické a nechcete nad tým extra rozmýšľať. Film ide rýchlo, vôbec sa mi nezdalo, že sa pri niečom dlho držia a rozpytvávajú to donekonečna. Takže kto chce niečo romantické a nemožné, nech si pozrie. :)


You Might Also Like

6 komentárov

  1. Díky moc za tipy, na Věčně mladou mám zálusk se podívat :).
    www.laleitr.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Všetky spomínané filmy som videla a môžem ich tiež len odporučiť ;)
    NickaBeautyHunter

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je super, že presne tieto si videla všetky :)

      Odstrániť
  3. The age of Adelaine je krásny film, videla som ho nedávno a bola som príjemne prekvapená, skvelé herecké obsadenie, veľmi zaujímavý príbeh, bola som unesená. Za seba odporúčam Krycie meno UNCLE, je to relatívna kino novinka, skvelá a zaujímavá akčná komédia.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Štatistika

Kontaktujte ma

Meno

E-mail *

Správa *