Nepečená jahodová torta Charlotte Chantilly

6/26/2016

Konečne mám po všetkých povinnostiach a udalostiach, ktoré ma od začiatku minulého týždňa "zdržovali" od blogu a hoci článok som mohla napísať už skôr, nemala som na to akosi chuť ak už aj ten čas bol. Teraz sa ale znova pustím do článkov, mám ich prichystaných veľa, už len nájsť čas a chuť sedieť za počítačom v tomto teple. Práve kvôli tomuto teplu som sa rozhodla pridať skôr ako všetky ostatné články recept, ktorý je skvelý na tieto horúce dni. Je ľahký a po vytiahnutí z chladničky príjemne osviežujúci. A kedže teraz je obdobie kedy rastú jahody vo veľkom počte či už na záhrade alebo v samozberoch, čo iné by mala torta obsahovať. 

Túto tortu som robila pred pár týždňami práve kvôli tomu množstvu nazbieraných jahôd, ktoré sa nám urodilo. Chvalabohu za to, že som ju spravila vtedy a nečakala doteraz, pretože akonáhle som nebola pár dní doma, nikto jahody nezbieral a tak ich všetky pojedol hmyz, alebo vysušilo horko. 


- 700 g jahôd na pyré, cca. 1 a pol pohára
- 570 ml šlahačky na šľahanie (ja som dala 33 %-tnú)
- 8 žĺtkov
- 125 g kryštálového cukru
- dlhé piškóty (ako na tiramisu, približne 30)
- jahody na ozddobenie

Do tortovej formy som poukladala piškóty - na výšku som ich trošku skrátila, aby trčali len kúsok z formy - a tak isto aj na spodok presne ako tiramisu. Potom som z jahôd spravila pyré - rozmačkala a prepasírovala cez sitko. Žĺtky som vyšľahala s cukrom do krému a následne aj šľahačku. Pyré a krém som zmiešala, pridala šľahačku a ešte raz poriadne premiešala. Vzniklo veľa, naozaj veľa ružového krému. S takým množstvom som ani nepočítala, preto okrem torty som spravila ešte malé tortičky v pohároch, ktoré sa zjedli ešte v ten deň. 
Na poukladané piškóty som naliala hotový krém a znovu poukladala piškóty. Dajte toľko vrstiev koľko len chcete / koľko sa vám zmestí. Najlepšie je nechať tortu vychladiť cez noc. Vrch ešte môžte ozdobiť jahodami alebo niečim iným, čo sa vám tam bude hodiť alebo čo vám k tomu bude chutiť. Ja som zvolila jahody, avšak mama mi tie pekné použila do panny cotty, takže som musela použiť jahody rôzneho tvaru. 

Torta nebude úplne pevná, takže by som ju nenechala len tak stáť na stole alebo v chladničke bez tortovej formy. Pár minút vydrží, nerozteká sa ak ju necháte cez noc vychladiť, avšak opatrnosti nie je nikdy dosť. :) 


Ak poznáte nejaký podobný recept prípadne iný skvelý na letné osvieženie, hoďte mi ho do komentára! Či už linky na vašich blogoch alebo názov koláča/torty. :) 

You Might Also Like

0 komentárov

Štatistika

Kontaktujte ma

Meno

E-mail *

Správa *