Môj rok 2017

2/11/2018

Je začiatok februára a ja asi ako jedna z posledných blogeriek (ak nie ozaj už posledná) píšem článok o zhrnutí môjho minulého roku. Tento typ článkov píšem veľmi rada a najradšej ich čítam aj na iných blogoch a práve kvôli tomu by som si nevedela predstaviť, že by som začala nový rok bez toho, aby som si ten minulý zhrnula tu na blogu.

Myslím, že aj vy si na konci roku aspoň v mysli premietnete čo ste v tom danom roku zažili, kde ste boli, koho ste spoznali a čo vám rok priniesol v osobnom, študentskom alebo pracovnom živote. Rozhodnete sa pre určité osobné ciele do nového roka či staré dobré, otrepané, predsavzatia. Moje ciele na tento rok uvidíte na konci článku.

Konečne som si našla spôsob, ako písať tento článok, aby nebol chaotický a hlavne každý rok úplne iným štýlom. Jednoducho si vezmem body z článku o mojich cieľoch, ktoré som si dala na ten daný rok a spíšem, čo sa podarilo, čo nie a podelím sa o najlepšie zážitky z toho roku. Keď som si čítala prednedávnom zhrnutie roku 2016, musím povedať, že som sa začala báť, či tento rok bol aspoň trochu taký dobrý. Ako to dopadne uvidíme spoločne na konci.   

Byť viac aktívnejšia a vytrvalejšia

Ja som niekedy veľmi lenivý človek, preto som na tom chcela popracovať. Nejak som to nešpecifikovala, ale tajne dúfala, že sa to bude týkať hlavne cvičenia. Nakoniec som cvičila aktívne 2 mesiace počas celého januára a decembra roku pred tým, no dlhšie mi to nevyšlo. 

Presvedčila som sa totiž, že sa mi to naozaj nedá zvládať s cestovaním a školou, kedže nebývam blízko ani v Bratislave. Keď som sa chcela teda venovať škole a blogu, cvičenie išlo bokom. Začala som opäť počas skúškového cez letný semester a vydržala som až do polovičky septembra, z čoho som bola maximálne spokojná a výsledky boli neskutočné. Potom prišla škola a kedže som už v tom čase mala aj brigádu, ktorú si chcem udržať čo najviac to pôjde, šlo to opäť bokom.

Byť sebestačnejšia a sebavedomejšia

Čo sa týka sebavedomia, myslím, že na ňom pracujem veľmi dobre. Hlavne mi v tom pomáha Lukáš, pri ktorom som naozaj sama sebou a tak sa môžem prejavovať vo všetkej mojej bláznivosti, ukecanosti či ženskosti. Čo sa týka sebestačnosti, našla som si brigádu a tak som si vedela viac (prípadne menej, ale hodnotnejších) vecí zakúpiť sama. Plánovala som si brigádou našetriť na auto, po ktorom túžim roky, avšak nevyšlo to. No tento rok príde niečo iné, ešte lepšie. 


Okrem super notebooku som si kúpila konečne po dlhom presviedčaní sa Olympus Pen a kvalita mojich fotiek išla naozaj hore. 


Zvládnuť všetky skúšky

Toto sa mi teda nepodarilo a asi sa ani nepodarí, keďže učenie nie je môj kamarát. Podarilo sa mi v tomto zimnom semestri spraviť Informatiku, ktorú som opakovala z minulého zimného semestra. Viete si predstaviť tú radosť, keď mi spadol taký veľký kameň zo srdca pred Vianocami! Šťastnejšieho človeka vtedy nebolo.

Vyskúšať/ Naučiť sa niečo nové, Tetovanie

Nenaučila som sa nový jazyk, ani nevyskúšala nový šport, no naučila som sa inú zásadnú vec nevyhnutnú v študentskom živote a to je zahlásenie sa na telesnú výchovu v AISe, a to si myslím, že je veľký úspech! Naučila som sa/vyskúšala si, čo robiť ak nabúram do auta, ak mi ukradnú peňaženku, ako spísať zápisnicu na polícii, ako si vybaviť všetky doklady odznova (mám pocit, že od 18-ky to praktizujem každý rok). Vyskúšala som veľa super aj menej super burgerov a iného chutného jedla, naučila sa nosiť roláky, naťahovať film do analógového fotoaparátu úplne sama a iné malé životné výhry. Zmenila som farbu vlasov, z bledšej na tmavú, prvý krát som bola na svadbe odkedy som bola dieťa aj spolu s Lukášom a tak isto som mala rolu družičky a chytila kyticu.



Na akcii s Yves Rocher.

Najlepšie jedlo čo sme mali v Dubline.

Vegánsky burger v Prahe. Nebol až tak dobrý.

Svadba Nr. 1

Svadba Nr. 2

Tetovanie som mala vyše roka v hlave a podarilo sa mi ho preniesť na moju kožu. Našla som si super tatéra, ktorý bol veľmi milý a vedel o umiestnení a prevedení poradiť. S výsledkom som veľmi spokojná a celý proces som si užívala. Text som "ukradla" z pesničky mojej obľúbenej kapely Imminence, z piesne A mark on my soul. 

"A mark on my soul, A sting in my heart"


Kultúrne zážitky, festivaly

Na festivale som bola iba jednom, aj to prvý krát s Lukášom. Navštívili sme Ekofest, ktorý som si veľmi užila, hoci to bolo prvý krát po rokoch, kedy som na ňom nebola s kamarátkami. Tento rok sme sa všetky nedokázali dohodnúť - či už kvôli financiám alebo nevýhodnému času a miestu. Taktiež som chcela zapracovať na mojom kultúrnom vyžití, no na tom budem musieť ešte zapracovať. Asi jediné takéto zážitky bola divadelná hra Veľký Gatsby v Trnave a s mamou návšteva Irish Museum of Modern Art aj spolu s National Gallery of Ireland v Dubline a Dublinia, čo bola výstava vzniku Dublinu od prvého osídlenia Vikingami a tiež niečo ich živote a tradíciách. Neviem, či to sem môžem zaradiť, ale návšteva Guinness Storehous bol pre mňa obrovský zážitok, tak ho sem pridávam tiež. 

Guinness Storehouse

Dublinia

Poriadne osláviť 20-tku

Úprimne, ani si nepamätám, ako som oslávila moje okrúhle narodeniny okrem oslavy s rodinou, kde mi prichystali zlaté balóniky na stenu a mala som netradičnú tortu s doboškami, ktoré mám veľmi rada. Už mám ale plány, ako oslávim ďalšie narodeniny, tak mi držte palce, nech všetko vyjde a dopadne ešte lepšie ako si to predstavujem. 




Rozumne utrácať a zbaviť sa nepotrebného

Ani neviem ako, ale rozhodne sa mi to podarilo. V poslednom čase som si uvedomila, že už veľmi dlho som nebola na nákupoch v obchodných centrách a nevyhodila tam 80 € v novej kolekcii H&M, alebo ak som nutne potrebovala oblečenie, ktoré som si mohla zaobstarať oveľa lacnejšie alebo ho vlastne ani nepotrebovala. Nedávala som si vyslovene záväzok, že budem nakupovať v second hand-och, ale kedže som dosť šetrná, obchodné centrá som vymenila za menšie obchodíky s lepšími cenami a odniesla si naozaj veľa skvelých kúskov. 

Nakupovala som ale aj z druhej ruky a medzi moje najobľúbenejšie kúsky, ktoré som si takto zaobstarala bola zimná bunda za 15€ (bez poškodení) a sako z Vintage sekáču, ktoré nie je úplne podľa gusta každého, no mne sa páči. Ešte ho určite uvidíte, ako aj iné veci, ktoré mám zo sekáču. Veľa vecí som aj predala a nad každou vecou, ktorú som si chcela kúpiť som rozmýšľala, či ju naozaj potrebujem. 

Moje Vintage sako 


Prečítať knihy


Nepatrím medzi tie, čo prečítajú za mesiac 4 knihy, kedže na to nemám absolútne čas, tak bol môj cieľ aspoň čítať niečo iné ako internet a poznámky do školy. Približne v lete som pocítila túto potrebu a začala som čítať rovno po nemecky. Skončila mi posledná hodina nemčiny na škole a nechcela som z toho jazyka vypadnúť už úplne, tak som sa rozhodla čítať v cudzom jazyku. V Panta Rhei som dokopy našla asi 10 kníh, z toho väčšina úplne nezaujímavých. Skončila som s jednou, ktorá mala mäkkú väzbu a vyzerala zaujímavo. Po prečítaní som ju predala, ako aj ďalšie dve, ktoré vidíte na fotke. 

Volala sa Tschick a musím povedať, dej bol úplne iný než som čakala z obsahu vzadu a hlavne bola super na slovnú zásobu a takmer všetko som rozumela. To ostatné som si domyslela. Ako ďalšiu som prečítala Ein Mann namens Ove, čo je aj sfilmované, avšak po vzhliadnutí traileru som usúdila, že kniha bola rozhodne lepšia. A tu sa mi potvrdilo, že netreba knihu súdiť podľa obalu. Posledné dve som si kúpila v Rakúsku za super cenu a hlavne ten výber je neporovnateľný. Zo všetkých týchto kníh mi ostala už iba Maestra, ktorú sa mi nepodarilo predať, no nakoniec som aj rada. Dej je naozaj výborný, čítanie bolo zaujímavé, zápletky, sex, vraždy, ale hlavne som bola zo seba spokojná, že hoci bola náročnejšia na slovnú zásobu ako tie predtým, zvládla som to bravúrne. Ku koncu roku som začala čítať Life of Pi po anglicky, ale ešte stále ju nemám dočítanú, pretože som posledné mesiace semestru nič iné ako učebnice neotvorila. 


3/5


Blog

Na blogu si myslím, že sa mi tento rok darilo celkom dobre. Podarilo sa mi rozbehnúť konečne Instagram, ktorý som dlho nevyužívala v prospech blogu, čo sa ale zmenilo v polovičke roka, za čo som si vďačná a zvýšila sa tým návštevnosť blogu. Bola som na niekoľko blogerských akciách, kde som mohla spoznať plno skvelých báb a som rada, že spoznávam nové baby, o ktorých som doteraz ani nevedela, že píšu blog.

Zo začiatku roka som bola na ďalších Palacinkách s Fabulous, odkiaľ mám dve pamätné fotky, ktoré prikladám. Cez leto som sa stretla s Frederikou a šli spolu na obed a do kina, kde sme spolu "fungirling-ovali" nad Harry Stylesom. Ku koncu roka som bola na akcii s PRIODY, kde som stretla ďalšiu blogerskú kolegyňu Martinu (nečakané, však?) a skvele sme si pokecali. Posledná blogerská akcia s Yves Rocher, na ktorej som bola, sa konala niekedy v novembri myslím a bol to ďalší super večer, strávený v spoločnosti Lucky a Niky. Už teraz sa teším na ďalšiu akciu, kde sa stretneme.

Medzi najlepšie akcie tohto roka radím moju prvú v Prahe, kam som šla vrámci predstavenia noviniek od Garnier. Celá akcia sa inak ako slovami výborné a skvelé popísať nedá, pretože naozaj taká bola. Počas celého víkendu som sa výborne najedla, zoznámila sa tam s Frederikou aj Evkou a Vandou, s ktorými sme prvý deň využili naplno a strávili prechádzkou po večernej Prahe. Odniesla som si kopec šampónov, ale ten zážitok bol oveľa väčší a ja za túto možnosť doteraz ďakujem, že som tam mohla byť.

Najčítanejšie články za tento rok boli:

  1. Slovenský U-BOX
  2. Valentínska inšpirácia 
  3. Všestranný box na kozmetiku
  4. Sérum na spevnenie nechtov
  5. Starostlivosť o vlasy - Kallos


Nika a Timka

Vierka a Aďka
Milovaná Praha druhý krát za rok 2017.

Na love zaujímavých pochúťok s Vandou

S Frederikou na Dunkirk.

Martina 

Lucka a Nika

Navštíviť ešte viac nových miest

Odkedy som s Lukášom, spoznávame kopec nových miest. Minulý rok sme sa pohybovali poväčšine len v našom okolí, ale podarilo sa nám spraviť si aj dovolenku, kedy sme strávili 5 dní na cestách a videli opäť niekoľko krásnych, pre každého z nás nových, miest a pamiatok. Jeden z prvých výletov bola Praha, naša výročná Praha, kde sme oslávili náš prvý spoločný rok. Ani sa to nezdá a už to budú dva, hoci máme pocit, že to budú minimálne tri roky. Praha bola skvelá, toľko spomienok, večerných prechádzok. Viac si môžete prečítať v článku.

Krátko na to som letela s mamou prvý krát do Írska, konkrétne Dublinu. Bol to splnený sen a ešte doteraz z toho žijem. Preto nechápem, prečo som ešte stále nepridala článok, nedopísala ho. Ale tento rok si ho už určite prečítate. Spravíme to na výročie návštevy Dublinu, čiže v marci.

Pár mesiacov potom sme navštevovali len okolie, napríklad sme vyšli na 3. najvyšší vrch Malých Karpát - Roštún. Tento rok dáme aj ten druhý. Splnil sa mi aj malý sen ísť na výlet len tak vlakom, ráno odísť a vrátiť sa večer. Dlho som nad tým rozmýšľala, kedže sme mali vlaky zadarmo obaja. Vybrali sme sa do Zvolena, v ktorom sme v podstate ani neboli, len si pozreli zámok a prešli sa v horúčave na Pustý hrad, z ktorého bol krásny výhľad. O celom výlete som napísala aj článok, tak si ho bežte prečítať.

Spokojný na ceste domov. O našej vtipnej a nepokojnej ceste domov si môžete prečítať v článku.

Večernú Prahu som si zamilovala v tento jeden večer. 

Slávny The Temple Bar a výborná reštaurácia The Shack Restaurant napravo.

Môj prvý Guinness priamo v Guinness Storehouse. Splnený ďalší sen!


Pustý hrad
Cez leto sme sa vybrali počas dvoch víkendov za hranice do Rakúska. Najprv na vyhliadkovú vežu pozrieť sa na Alpy, ktoré sme naozaj aj videli a na zrúcaninu hradu Pottenburg. Druhý víkend sme si pozreli výhľad z hradu Hainburg. Dva krátke výlety, ktoré sme mohli stihnúť aj za jeden deň, keby si to lepšie naplánujeme a nemáme aj iné povinnosti. Tiež som napísala článok, ktorý si určite prečítajte, ak sa chcete dozvedieť viac informácií.  

Počas ozajstného leta sme si spravili takú "našu" dovolenku, počas ktorej sme chceli precestovať časť Slovenska a najlepšie dva dni stanovať. Nevyšlo nám počasie a tak z toho bola jedna noc v búrke pod stanom a druhá noc v aute. Celá dovolenka bola skvelá, obohatila nás nielen o spomienky, ale aj skúsenosti a objavili kopec pekných miest. Vyliečila som si tam ekzém, ktorý sa mi odvtedy už bohužiaľ vrátil, okradli ma a takmer nás zavalil kameň v kameňolome. Viac zistíš v dvoch článkoch, ktoré som napísala. Videli sme Beckov, Oravský hrad, Slovenský raj, Šútovo, vodopád v Lúčkach a veľa iného. Tu je prvá časť dovolenku, a tu druhá. Celkovo sme precestovali 5 dní. 

Ku koncu leta sme boli na poslednom výlete, čo je smutné, ale už nebolo času. Povedala som si, že keď bývam pod Malými Karpatami, mala by som už konečne navštíviť najbližšie zrúcaniny, ktoré mám "dohodením kameňa". Za jeden deň sme tak stihli Plavecký hrad aj Korlátko. Už som vám povedala, ako rada navštevujem zrúcaniny hradov a zámkov? 

Hrad Hainburg

Liptovská Mara

Kameňolom Śútovo
Plavecký hrad
Najspokojnejší. 

Korlátko

A čo plánujem na tento rok? 

Ešte som s ničím nezačala, snažila som sa dokončiť skúškové a nezrútiť sa úplne. Mala som tak čas sa na všetko sústrediť a usporiadať si v hlave, čo chcem tento rok robiť a na čo sa zamerať. A tu sú všetky body. Je ich teda omnoho viac ako kedykoľvek predtým.

  • Osamostatniť sa/Low Cost domácnosť 
  • Pracovať na sebe, robiť to čo ma baví
  • Zdravšie jesť/skúsiť vegánstvo, naučiť sa variť
  • Zlepšiť si nemčinu a angličtinu
  • Čítať viac kníh/budovať si knižnicu
  • Letieť na dovolenku/dovolenka pri mori
  • Navštíviť viac zámkov na Slovensku
  • Poriadne osláviť 21. narodeniny
  • Spraviť matematiku
  • Ísť na foto-workshop Olympus do Prahy
  • Dať do poriadku vlasy
  • Vlastná doména na blogu, lepšia kvalita 
  • Užiť si ho
To už bude všetko na dnes, dúfam, že ste sa všetky dostali až sem. Pôvodne som myslela, že bude člnok omnoho kratší, no nakoniec som sa rozpísala trošku viac. A tak ako som sa na začiatku bála, či bol rok 2017 aspoň trochu dobrý, myslím, že bol super. Čo myslíte vy? 

Na mojom Instagrame práve prebieha súťaž, tak sa bež zapojiť. Kliknutím sem prejdeš rovno na príspevok. Súťaž končí 20.2.2018.

FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN / TRENDBOOK / DAYBYME / HONEST CLOTHING

You Might Also Like

14 komentárov

  1. Fuu, tak to bol riadne obsiahli článok a ja som si ho veľmi rada prečítala. Myslím si, že si mala naozaj skvelý rok, na ktorý budeš veľmi rada spomínať! :) Rovnako sa mi staršne páčia tvoje ciele na tento rok, držím ti palce, aby sa ti všetky podarilo dosiahnuť a ak sa rozhodneš svoju cestu nejak mapovať článkami, veeeľmi ale veľmi rada ich budem čítať :) ♥

    Candy | C a n d y G r a n t

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, určite nejaké články plánujem ak sa mi bude dariť ich plniť :) Sama som zvedavá na tento rok ako nakoniec dopadne. :)

      Odstrániť
  2. No na to aký je jeden rok krátky si toho stihla vela :) Takže, aj keď nejaké tie "predsavzatia" nevyšli, myslím si, že môžeš byť hrdá na tie, ktoré vyšli :)

    S tým vegánstvom ti držím palce. Ja som začala viac obmedzovať konzumáciu mäsa (čo sa mi za 1 mesiac!!! prejavilo na pleti - zlepšila sa), ale nemôžem povedať že by som bola už tam, kde by som rada bola. Ale na všetko je čas a všetko treba robiť postupne :)

    Držím ti palce s tohtoročnými cieľmi!

    www.simonazacko.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslela som si, že článok bude krátky a o ničom, ale nakoniec je celkom rozsiahly :)
      Nechcem sa stať úplne vegánkou, ale kedže mäso nejem každý deň a nepotrebujem ho tak k životu a mám rada aj iné zaujímavé a zeleninové recepty, prečo to neskúsiť a neponoriť sa do toho a nezaradiť viac do jedálnička. Nikomu to predsa neublíži. :)

      A ďakujem, dúfam, že sa mi viac ako polovička vyplní. :)

      Odstrániť
  3. Nádherný článek s krásnými fotkami :) držím palce, ať se vše podaří :) já chci taky přečíst knihy a tetování by se mi taky líbilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :) treba na tom pracovať a myslieť na to, tak snáď áno. Na knihy som istú dobu úplne kašlala, ale treba na to nájsť čas aspoň niekedy. :)

      Odstrániť
  4. Měla jsi nabitý rok :) . Ten PEN je hezký, já jsem si pořídila k zrcadlovce Lumix GF7. Přece jenom není tak velký a těžký a je lepší na nošení v tašce :) .

    Příběhy z mlhy a éteru

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne kvôli tomu som si vybrala tento. Ten veľký pred tým ma nebavilo všade nosiť, bol ťažký a hlavne kvalita fotiek nebola ani taká dobrá už. :)

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. tak myslím si, že február nie je až tak neskoro, kedže som celý mesiac na blogu nič neriešila :D ale ďakujem :)

      Odstrániť
  6. Veľmi pekný článok. Popravde krajšie zhrnutie roka som ešte doposiaľ nikde nečítala :) . Aj fotky sú veľmi pekné a samotný článok zaujímavý. Prajem veľa úspechov v blogovaní :) a dávam sledovanie,pretože sa mi tvoj blog veľmi zapáčil :),tak snáď ťa to aspoň trocha poteší :) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty si ma dnes ako veľmi potešila! ♥♥♥ ďakujem ti za komentár aj názor, dúfam, že sa ti bude aj naďalej páčiť :)

      Odstrániť
  7. Moc hezké věci, co bys chtěla stihnout. To tetování bych taky měla v plánu, ale nevím, zda se mi to podaří. Nejpozději v říjnu na mé 24 narozeniny bych si ho chtěla pořídit, ale ještě si nejsem jistá jaké :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. radšej si ho poriadne premyslieť a mať ho v hlave dlhšie, ale pokiaľ to bude fakt pekné a budeš cítiť, že ho chceš, tak prečo nie :D ja som si to svoje radšej premyslela, lebo sa už poznám :D

      Odstrániť